איך לעבור להיגיינה נשית בריאה יותר?

לפני כמעט שש שנים עברתי להיגיינה נשית בריאה יותר, כדרך לשמור על תחבושות רב פעמיות | נשימה - קליניקה טבעית לנשיםהבריאות שלי ועל הנוחות שלי. אני משתמשת מאז בתחבושות רב פעמיות מבד ובאייריס קאפ .האמת אני לא לבד, עם השנים והאינטרנט ( כי לרוב אי אפשר להשיג אותן בסופרים ובבתי טבע ) ישנה עלייה בנשים שבוחרות אחרת .

למה אני בחרתי להשתמש בתחבושות רב פעמיות ובאייריס קאפ?

אני בחרתי לעבור להיגיינה נשית בריאה כי אני דאגתי לבריאות הנשית שלי. ברגע שהבנתי איך מייצרים תחבושות חד פעמיות וטמפונים, החלטתי שהחשיפה לרעלים לא מתאימה לי ולדרך חיים שלי ולדאגה שלי לסביבה. אז חיפשתי ומצאתי בקלות. ובנוסף על הדרך מצאתי יתרונות נוספים לשימוש בתחבושות ר"פ ובאייריס קאפ.

יתרונות שמצאתיאייריס קאפ (Iris Cup) טמפון רב פעמי - נשימה

1.כי זה בריא יותר!

מה יש בתחבושות יומיות ורגילות ? פלסטיק ,דבק להדבקת התחבושת לתחתון, שכבת בד שהולבנה וחוטאה שכבת ג'יל סופח.
מה יש בטמפונים? דיוקסין ,כלורין חומר הלבנה שרק התהליך ההלבנה מזהם את הסביבה וכנחשב לחומר מסרטן), חומרי בישום כימיקלים סופחים, סיבים סינתטיים. חלק מאותם סיבים נשארים בנרתיק גם לאחר ההוצאה של הטמפון.
גם בואו לא נשכח שלטמפונים יש גם מוליך מפלסטיק (מהסגנון של PVC) ,לא מתכלה. בנוסף החומר שנמצא בטמפון סופח את ההפרשות שלך ועלות לגרום ליובש ולחוסר איזון של חומציות הנרתיק ובכך יעלה את הסיכוי לפטרת או זיהומים. נשים מדווחות כי השימוש בתחבושות ר"פ עזרה להן בהפחתה של כאבי המחזור.

2.כי זה חסכוני !

עובדה בממוצע נשים ישתמשו ב16000 תחבושות וטמפונים במהלך חייהן. נגיד בשנה איזה תוציא בין 35-50 ש"ח לחודש על מוצרי היגיינה לזמן הווסת ,במשך 40 שנה לפחות או לא יותר (420 ש"ח לשנה )…תעשו חשבון .אני עשיתי! ואשתף אתכן בחישוב שלי .

אייריס קאפ -בין 5-10 שנים =170 ש"ח תחבושות רב פעמיות כמות של 15 =600 ש"ח.

סה"כ -770 ש"ח לחמש שנים לפחות .כמובן תלוי בתנאי השימוש ושמירה על הוראות היצרן .

3. כי זה אקולוגי !

כפי שציינתי התחבושות עשויות מפלסטיק, ולפלסטיק זמן התכלות מאוד ארוך. כדי לייצר פלסטיק דרושים משאבים גדולים למדי החל ממים וזיהום אווירי. המעבר להיגיינה טבעית ובריאה תשמור גם על הסביבה.

4. כי זה מסייע לנשות עסקים פרטיות!

מי שמייצרת בארץ את התחבושות תופרת אותן בעצמה .ברגע שאתן רוכשות מוצר בריאותי וידידותי אתן מסייעות לעסק קטן ומאפשרת את המשכיותו . ישנן הרבה תחבושות בשוק ,אני מצאתי שהתחבושות של רוזפאדס הכי טובות לי והן יצור כחול-לבן.

5. כי זה נוח ונעים !

תחבושות רב פעמיות עשויות בד כותנה אורגני ונראות בדיוק כמו תחבושת רגילה עם כנפיים, הן אפילו מתקפלות להיות קומפקטיות בתיק. ברגע שמנסים קשה לחזור לתחבושת הסינטתית.

לגבי הכביסה- בסיום השימוש, מכניסים להשרייה  לכמה שעות בקערה ייחודית .אחר כך מכבסים,מייבשים לשימוש הבא .

אם אני רוצה לים /בריכה ?
יש את הגבעונית –המון קאפ /אייריס קאפ ,שזה בעצם טמפון רב פעמי .ההבדל העיקרי והחשוב ביתר לדעתי שהגבעונית עשויה מסיליקון רפואי והוא אוגר את הדם הווסתי לעומת טמפון שעשוי מכל מיני כימיקלים והוא סופג את הדם .
מבחינה בריאותית אין ספק שהגבעונית מהווה פתרון בריאותי ונוח לנשים בזמן הווסת .
אז בווסת אני גם חוסכת כסף ,שומרת על הסביבה ודואגת לבריאות שלי .

איך את יכולה לעבור להיגיינה טבעית ובריאה יותר?

קודם כל,את צריכה לשאול את עצמך מדוע את רוצה/ צריכה לעבור להיגיינה נשית רב פעמית. לכל אחת יש את הסיבה שלה: כלכלית, בריאותית או אקולוגית וכל הסיבות נכונות ..אם זו הפעם הראשונה שאת נחשפת לנושא הזה, יכול להיות שיעלו רגשות של דחייה, וזה בסדר …זה תלוי באורח חיים שלך ובכלל המערכת יחסים שלך עם הווסת והנשיות שלך. יכול להיות שתהיי מוכנה בשלב אחר בחייך ויכול להיות שלא וזה בסדר ..כל אחת עושה מה שטוב לה .

אני רואה בדם הווסתי משהו טהור ונקי. לאורך כל ההיסטוריה, נשים חוו בעיקר ניתוק ודיכוי מהחברה בזמן הווסת (עד היום) והיחס אל הווסת מצד הגברים היתה כאל דבר טמא ומלוכלך ונכח פחד גדול מהכוח הנשי. המעבר להתעסקות ותשומת לב לדימום הווסתי מחבר אותך לעצמך לנשיות ולמחזוריות שלך.

אם זה מעניין אותך את מוזמנת להיכנס לאתר של מוזיאון של הווסת .תוכלי לראות איך נשים התמודדו עם דימום ווסתי .מרתק !

איך מתחילים? אני תמיד ממליצה להתנסות בעזרת 2 תחבושות בגודל רגולר. אני ממליצה להתחיל להתנסות כאשר את נמצאת בבית ביום שהדימום הוא סביר. תחושי את הספיגה, את הנעימות, את ההתנהלות עם הניקיון. רק לאחר שתרגישי בטוחה איתן, תרכשי עוד בהתאם לדימום הווסתי שלך .

לגבי הגבעונית -האייריס קאפ. הוא מתאים לנשים אשר רגילות להשתמש בטמפונים רוב שעות היום או לעת הצורך. הגיבעונית נראית גדולה אך היא מתקפלת לגודל סביר לנרתיק. את תמצאי את הדרך הטובה ביותר לשימוש עבורך. זה דורש תרגול קל ! ההחלפה מאפשרת לך לראות את הכמות של הדימום הווסתי שבעיניי זה ממש מדהים! פה יש צורך בבחירת המידה. למידע נוסף כנסי כאן !

אם יש לך פתיחות ,הצטרפי לאלפי נשים בעולם אשר בחרו לעבור להיגיינה נשית בריאה יותר!

כמובן ,מוזמנת לשאול שאלות