כאבי מחזור – טיפול טבעי

כאבי מחזור - טיפול טבעי , נשימה

נשים חוות כאבי מחזור לפחות פעם אחת בחייהן מתחילת קבלת הווסת. בפועל, המון נערות ונשים סובלות מכאב סביב המחזור החודשי.

האם את סובלת מכאב ביום הראשון או השני לווסת שלך?
האם הכאב הזה אומר לך לעצור הכל ללכת הביתה ולקחת כדור לשיכוך כאב? האם קבלת הווסת שלך מלווה בחולשה, בחילה, עייפות וחוסר חשק? כאב ראש אולי?

מהם כאבי מחזור

כאב בזמן הווסת (עוויתות Cramps) כסימן לחוסר איזון באגן, כמו: אנדומטריוזיס ,דלקת באגן או שינוי במיקום הרחם בתוך חלל האגן (הידבקויות) או לאחר ניתוח קיסרי, או כתוצאה מאורח חיים אשר מפר את האיזון ההורמונלי. נשים עשויות לחוש גם כאבי מחזור וגם תסמונת קדם ווסתית, או להרגיש עוויתות בלבד.

עוד נקודה שלא נחקרה מספיק .. טמפונים!

אולי תחקרי בעצמך קצת את הנושא.
אכוון אותך במעט מידע. טמפונים הם עושים עבודה נפלאה וממש נוח רק שהם עשויים מכותנה אשר עברה תהליך של הלבנה בעזרת חומרים כמו דיוקסין אשר נחשב לחומר מסרטן. אומרים שהסיבים נשארים באזור הנרתיק ומשפיעים על רמות האסטרוגן בגוף .

אני אשתף אותך במה אני חושבת על כאבי מחזור.
לקח לי המון שנים להבין דרך המטופלות שלי ועצמי, התופעות הנ"ל מייצגות קונפליקט שלנו כנשים ויחס לקוי לרחם ונשיות שלנו. המירוץ להצלחה, להיות יעילות בבית ובעבודה, בחיים המודרניים ובעיקר הדימוי שלנו כנשים, והתייחסות הווסת שלנו הם מובילים לכעס, תסכול וקושי לבטא את האמת שלנו.

מהלך כל החודש משפיע על קבלת הווסת והתחלת הירח החדש. אנחנו אמורות, לפי החברה שבה אנחנו חיות, להמשיך הכל כרגיל, להמשיך בקצב המטורף ולא לעצור.
אז הרחם שלנו מבקש יפה לתת לו רגע תשומת לב!

 

PMS תסמונת קדם ווסתית

סימפטומים של תסמונת הקדם ווסתית

  • אי יציבות רגשית; התרחקות מהסביבה, עצבנות וחוסר סבלנות, דכדוך, תוקפנות, חוסר ריכוז, נדודי שינה.
  • בעיות עיכול: כאבי בטן, שלשול/עצירות, גזים, נפיחות, תשוקה למזון מתוק/מלוח.
  • החרפה של מצב דלקתי או אוטואימוני: מיגרנות, דלקות פרקים, כאבי גב.
  • דלקות שתן, פטרת וגינלית, כאבי בטן תחתונה.

 

דרכי טיפול ברפואה הקוונציונלית

הטיפול הקוננציונלי המקובל לכאבי מחזור ולתסמונת קדם ווסתית הוא מתן משככי כאב, גלולות למניעת הריון ,ונוגדי חרדה .

דרכי טיפול טבעיים לתסמונת קדם ווסתית ולכאבי מחזור 

  • גישה תזונתית: הפחתת קפאין (קולה ,קפה,שוקולד), אלכוהול ומוצרי חלב.
    כמו כן הפחתה של שומן טראנס, הגבלת צריכת בשר אדום, סוכר לבן.
  •  תוספי מזון: נטילת ויטמינים מקבוצת B מסייעים לבצע חילוף חומרים של האסטרוגן שנמצא בעודף בגוף, נטילת ויטמין C ו-E, מגנזיום, אומגה 3.
  • פעילות גופנית: פעילות גופנית (כוללת יחסי מין) משחררת אנדרופינים מהמוח ומסייעת להתרוממות רוח ולגוף להתמודד עם הכאבים.
  • דיקור סיני – עובד על איזון הורמונלי ומרגיע.
  • עיסוי ארויגו
  • צמחי מרפא, הומאופטיה, כירופרקטיקה.
  • שיטת שרמן – שיטה מדהימה!! לאתר של מירב שרמן כנסי

בעיקר אני ממליצה לך להביט על המחזור החודשי שלך לזהות את המחזוריות ואת חזרתם של הסימפטומים, תלמדי את הגוף שלך – יש לו מה לומר לך.

אולי תשני את ההרגלים שלך?
אולי את צריכה לשתות יותר מים ולאכול בריא יותר?
אולי תקחי את הזמן הזה בחודש לשקט כמה שעות עם עצמך.. תקבלי את העובדה שהרחם מבקש ממך לנוח לא להתחיל דברים חדשים בימים הללו, לדחות את רשימת המטלות בכמה ימים או לבקש תמיכה ועזרה מהסביבה שלך, שרק יכילו אותך או שיתנו לך כתף לבכות עליה?

שתהיה ווסת נעימה.. וירח חדש נפלא!